Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagten på en ny brugt campingvogn begynder
Smiler 
Jeg kan se, at det er godt 4 år siden jeg sidst har været her, dét må jeg gøre lidt om på nu Smiler  Jeg har desværre skadet min gl. campingvogn (LMC 530 TK fra 1996) så meget, at den er totalskadet.
Nu går jagten ind på en anden brugt vogn, denne gang med enkelsenge og en rundsidegruppe samt en totalvægt på 1400-1600 kg. Vi er 2 voksne og 2 teenagepiger plus hunden. Tanken er at pigerne får enkelsengene, og min kone og jeg snupper rundsidegruppen hvor jeg vil lave en permanent seng med en god springmadras indtil pigerne dropper campinglivet.
Selvom jeg først forestiller mig at købe en vogn om 2-3 mdr. er jeg naturligvis begyndt afsøgning af markedet. Jeg tænker at vognen bliver fra perioden 2002-2006 og mit budget ligger på omkring 40-50.000 kr. Jeg hælder mest til, Dethleffs, Hobby, Hymer og måske et par tyske mærker mere, alle i størrelserne 500+. Allerhelst ville jeg dog have en Kabe, Polar eller Cabby men da bliver vognen lidt ældre Forvirret  
Mit indtryk ift. de annoncer jeg allerede har spurgt til samt lidt goggleri synes at pege hen i mod, at rigtig mange vogne har problemer med fugt, fx i fronten. Udover fugttest og en skarp næse, hvad kan jeg da gøre for at sikre mig bedst muligt ved privatkøb og er der iblandt de mærker jeg hælder til, nogle hvor I ville løbe skrigende bort?
VH Kim
[img]" />
Svar igen med citat :)
Hej Kim

Ja det er jo helt klart en fejl det er så længe siden  Smiler Smiler

Nå pyt - personligt så vil jeg holde mig til Detleff, Hymer, LMC og den slags. Hobby har haft mange problemer med fugt. Men når det så er sagt, så er der altid brødne kar. Så det kan være svært.

Når man skal købe en ældre brugt vogn, så er det vigtigt man ved hvad man skal kigge efter, for det kan hurtigt snyde. Vigtigst er nok din næse, gå ind i vognen:

1 - føler du dig hjemme - hvis ikke, så gå ud igen og glem den.
2 - Brug din næse, hvis den lugter hengemt eller jordslået, så skal alarmklokkerne ringe. Men her er der en gevaldig faldgrubbe, vi har haft en mega lang sommer med tørt vejr, som kan betyde den har stået og tørre ud. Så derfor er du nødt til at kigge i skabe, skuffer bag gardiner osv. for at se efter skjolder.

Dette er blot nogle af de ting som man skal forholde sig til. Men ellers vil jeg tillade mig og henvise til en lille artikel som vi lavede for et par år siden, om lige netop dette, den kan du finde her https://www.sundorf.dk/camping/forklaren...ampingvogn 
Det er nogle af de ting som vi kigger efter når vi køber brugte vogne, hvilket vi har gjort nogle gange efterhånden Smiler
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
Hej Lars.
Tak for svar, jeg må træne næsen godt op. Jeg har godt stødt på en del historier om Hobby og deres fugtproblemer. Pt. har jeg kik på en Dethleffs samt et par LMCér selvom LMC heller ikke har et fremragende fugtrenommé 
Jeg læste artiklen du linker til, i går. Den er meget god og grundig. I øvrigt en meget informativ side du har :-)
VH hilsen
Kim
[img]" />
Tak for det Smiler altid dejligt når nogle kan bruge det vi laver Smiler
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)