Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Samlemuffer under vanddunk
Hej alle
Mon der er nogen erfarne campister, der kan svare på nedenstående?
Jeg har købt en Safari 280 med løs vandtank. Den skal stå et sted, hvor der er nogle samlemuffer på ledningerne til vandpumpen. Det synes jeg ikke ser helt rigtigt/lovligt ud?
Jeg tænker om forrige ejer måske har haft en varmtvandsbeholder og så måske har været lidt for hurtig, da han fjernede den ved salget(?)

Vedhæftet fil(er) Thumbnail(s)

Campinghilsner Brita

[Billede: thumb_98165441_2601454265844.jpg]

Også fan og ejer af Outwell Nevada M telt
Svar igen med citat :)
Tror ikke du skal være så bekymret, vi har selv haft Safari 280  Smiler - og det kan være en "sjov" oplevelse og begynde og rode i installationer i dem  Mistænksom

Prøv og kig lidt her http://sundorf.dk/index.php/camping/udst...safari-280

I mange vogne ser det ud som du beskriver, man har 12V forsyningen frem, og slutter af med et par muffer som man sætter pumpen til med, det er ikke usædvanligt  Smiler , men selvfølgelige skal det være forsvarligt. I stedet for samlemuffer, har jeg fx brugt krympe kabelmuffer, altså samlere, som bliver klemt sammen og derefter varmet så de lukker tæt og sørger for at samlingen ikke glider fra hinanden.
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
Efter billedet ser det jo også ud til at være spadestik, som er klemt på kablerne, så det skulle egentlig nok kunne holde. Men som Lars er inde på er det i forbindelse med campingvogn ikke optimalt at bruge samle/kronmuffer de har en tendens til at miste forbindelsen grundet rystelser og vibrationer.
Hilsen
Ole

Fendt Topas 550TG og Tabbert Puccini 550e med trækdyr VW Tiguan 2.0 TSI. Grillning med Q120. Teltcamping Outwell Nevada M

http://www.campingvogn-forum.dk
(31-01-2016, 21:17)brita Skrev: Hej alle
Mon der er nogen erfarne campister, der kan svare på nedenstående?
Jeg har købt en Safari 280 med løs vandtank. Den skal stå et sted, hvor der er nogle samlemuffer på ledningerne til vandpumpen. Det synes jeg ikke ser helt rigtigt/lovligt ud?
Jeg tænker om forrige ejer måske har haft en varmtvandsbeholder og så måske har været lidt for hurtig, da han fjernede den ved salget(?)

Nu er det svært at se på billedet, men hvis Du kunne få hængt slanger og ledninger op på trævæggen til venstre på billedet, så skulle vanddunkene da  ikke stå på disse. Smiler
Umiddelbart ser stikforbindelserne fornuftige ud.
           HYGGE FRA PERIBELLE OG HJEMMESTYRE  Genert

[Billede: 2rfqbs9.gif]
[Billede: 2z70fie.jpg]
Vil det sige, at vi måske er så heldige at se en Safari til TT 2016? Håber virkelig, at du kommer med, Brita. Genert
Så skal vi rigtig til at være nostalgiske Vingerne og jeg, for begge hold har haft sådan en sød og unik vogn.
Lise - Seat Ibiza - cv: Paul & Paula, kaldet Pegasus. GPS: Strassen Atlas, Europa. Mover: Bakgearet eller hjælpsomme campister.
[Billede: bannerlise.jpg]
Nu kunne det jo også tænkes at Brita, ankom med sit Outwell Nevada Telt, magen til bjergfolkets.
I så fald lover vi også at ankomme i samme telt model. Hvilket i så fald vist vil betyde at vi bliver det største samlede mærke på Tossetræffet - Det lyder sgu da ikke helt tosset
http://www.altomcamping.dk/Telte/tosset-...traef.html
Hilsen
Poul
http://www.familien-harkjaer.dk
http://www.telt-camping.dk
Hardcore teltcampister Teltcamping.....tæt på naturen
1000 tak for alle svarene, som jeg alle kan bruge til noget - selv om jeg bliver lidt forvirret over alle betegnelserne (samle-, kabel-, kron og krympemuffer) Griner bredt
Jo, jeg kender godt de dersens krympeting og de lyder som en god løsning, men jeg skal sgu nok få sat ild til det hele, hvis jeg skal varme på dem. Jeg har jo ikke noget fint varmeværktøj :-) Så måske skal jeg bare hænge de ledninger og slanger op. Så kan jeg da nøjes med at overveje, hvordan man skruer en krog i de tynde finérplader, der er mellem skabene. Måske kan jeg være heldig at ramme ind i den hylde, der faktisk er i en passende højde i skabet ved siden af :-) Og ellers har jeg da købt 2 ruller gaffatape sammen med Safarien Griner bredt Griner bredt Griner bredt

Ja Lise, det kan da godt være, at vi kommer til det berømte og berygtede Tossetræf :-) Og nej Poul, det bliver helt sikkert ikke i Nevada-teltet. Campingvognen er helt ny, så nu skal den da helt sikkert nydes - og de fordele den har frem for teltet (uha, nu skal jeg vist passe på, at jeg ikke starter bål og brand).
Campinghilsner Brita

Gaffatape er det uundværlige værktøj Smiler med blink i øjet
Hygge og hejsa

Lars

Citer:Britta skrev:
Campingvognen er helt ny, så nu skal den da helt sikkert nydes - og de fordele den har frem for teltet (uha, nu skal jeg vist passe på, at jeg ikke starter bål og brand).

Der kan næsten stå en hel, halv kasse cola under vognen og det kan der vist ikke under teltet. Smiler

Forklaring:
Vi der har kørt og kører med små campingvogne, må jo som regel høre for det. Vores lille Peribelle blev foreslået som kaffebord imellem to store campingvogne og nu til forklaringen på en halv kasse Cola.

Da TT startede og vi alle befandt os på pladsen kom lille Lise og sagde, at hun havde stillet en kasse med Cola i skyggen under hendes lille CAMPINO (Safari 280) og der var så en morsom sjæl der sagde, at så måtte halvdelen af Colakassen stå ude i solen, men henvisning til Safari´ens bette størrelse. Smiler

Ja, man skal høre meget og det skal lige nævnes, at kassen med Cola, når billedet vises, ja så er Cola´erne er drukket. Genert

Det med bål og brand fordi du ønsker at tage det med du synes bedst om skal du finde andre forum til, det er ikke lige noget vi dyrker her. Så bliver det i det mindste med en hel række smilies efter. Her er det interessen det drejet sig om.
Hilsen
Ole

Fendt Topas 550TG og Tabbert Puccini 550e med trækdyr VW Tiguan 2.0 TSI. Grillning med Q120. Teltcamping Outwell Nevada M

http://www.campingvogn-forum.dk
Nej Ole, det har jeg fornemmet - efter at have læst endda en del indlæg her på siden Genert

Hø-hø Per, jeg er såmænd allerede ved at være hårdhudet i forhold til kommentarer. Da jeg glædestrålende lagde billedet af vidunderet på Facebook, skal jeg love for, at folk fandt til blækhuset .... og der var ikke grænser for fantasien omkring hvad det var for en lille kasse, jeg havde købt Griner bredt
Og man ved det vel i virkeligheden allerede, når man underskriver købsaftalen. Godmodige drillerier er helt i orden med mig Griner bredt

Jeg grinte også lidt af billedet af Safarien. Jeg læste et sted, at der ikke må være andet i gaskufferten end gasflasker. Fint! ... Men hvor fanden skal man så gøre af alt det andet, der bliver nødt til at være i den, fordi der bare ikke er plads andre steder? Griner bredt Griner bredt
Campinghilsner Brita

Nøøj kære Per, et billede af min gode, gamle Campino. Hjerte Kommer helt til at savne den - snøft.
Lise - Seat Ibiza - cv: Paul & Paula, kaldet Pegasus. GPS: Strassen Atlas, Europa. Mover: Bakgearet eller hjælpsomme campister.
[Billede: bannerlise.jpg]
(02-02-2016, 09:11)Lise Skrev: Nøøj kære Per, et billede af min gode, gamle Campino. Hjerte Kommer helt til at savne den - snøft.

Jamen lille Lise. Du får da lige et billede til, så savnet kan blive endnu større.  Rækker tunge
Dog stadig UDEN Colakasse. Rullende øjne

NÅ, men det var egentlig Brittas samlemuffer og slanger vi kom fra, så dette var en "indimellemer". Griner bredt

Det er helt i orden med mig, at I kører ud ad et sidespor. Især når det handler om Safari'er Genert
Og jeg har jo fået svar på mit spørgsmål
Campinghilsner Brita

Det værste er næsten, at man skisme glemmer man har sådan en Polsk plastikkasse bagefter  Smiler Smiler - husker tydeligt sommerferien 2010 i Tyskland, vi kørte fra Oldenburg i Øst og skulle til vestkysten, det var en utrolig smuk natur, solen skinnede og det gik derud af - det gjorde det indtil jeg kom til at kigge på speedometret, fartpiloten var slået fra da jeg vi tidligere havde været igennem et vej x og jeg havde ikke lige slået den til igen - speedometret stod på 110, på en dejlig solbeskinnet Tysk landevej  Mistænksom Forvirret Mistænksom UPS - men luxus tøsen hang der stadigvæk  Smiler med blink i øjet Smiler med blink i øjet
Hygge og hejsa

Lars

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)