Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vinter sysler
Årstiden her giver jo ofte anledning til diverse småprojekter, et af vores små projekter har været nye gardiner i vores lille vogn "Rumle Potten", men når nu man ikke selv har de bedste relationer til en symaskine (Sidst jeg forsøgte mig med sådan et monster, forsøgte det hensynsløst og sy min finger fast til et eller andet stykke stof - det var i folkeskolen, da man skulle have "Symaskine kørekort" :ohmy: :blink: ), så er det jo herligt man har gode venner som kan klare den side af sagen Smiler Smiler .

Forandringen er til at få øje på Smiler

Før:

Efter:

Har i gang i nogle projekter?
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
Svar igen med citat :)
Hovsa Lar kan se der er Schweizer Vignette i vinduet hvornår kommer i?
Hilsen
Ole

Fendt Topas 550TG og Tabbert Puccini 550e med trækdyr VW Tiguan 2.0 TSI. Grillning med Q120. Teltcamping Outwell Nevada M

http://www.campingvogn-forum.dk
Smiler Er bange for at de er udløbet Ole, de er fra 98 og 99, har bare ikke fået dem af endnu Smiler
Hygge og hejsa

Lars

I en artikel i DCU bladet (som jeg fik af en tosse), faldt jeg over en artikel med optimering af campingkøleskab.
Det gik i al sin enkelhed ud på at, forbedre adgangen af den varme der befinder sig i køleskabet og til selve kølerøret. Normalt er der bag ved køleribberne, en anlægsflade svarende til en 2 krone på højkant - selvfølgelig den anlægsflade på HELE DET U, SOM KØLERØRET ER og kan man så forøge denne flade, så må det alt andet give en bedre køling.
Jeg læste så på div. sider om køleskabenes virkemåde og alt andet lige, burde det virke bedre. Se artikel fra DCU.
(Jeg håber ikke jeg kommer i tugt- og forbedringshus, for at bringe et billede af artiklen). Rækker tunge

Jeg har hos Jørgen (har lagt ord og billede til artiklen), fået tilvirket 2 stk. af disse plader og jeg mangler nu at, får kølepasta hjem fra Såby campingcenter http://www.saaby-campingcenter.dk/ og så skal de monteres.
Dernæst afventer jeg sol og sommer, således at jeg kan afprøve om det giver forbedret køle evner på vores køleskab. Det burde det. Rækker tunge

Billederne er af artiklen fra DCU og et billede af kølerøret i Peribellen. Det er tydeligt at, der mangler kølepasta på en del anlægsfladen af kølerøret og disse skinner skal så forbedre køl´et. Smiler

Vedhæftet fil(er) Thumbnail(s)

HYGGE FRA PERIBELLE OG HJEMMESTYRE  Genert

[Billede: 2rfqbs9.gif]
[Billede: 2z70fie.jpg]
Du kan da bare tage Peribellen ind i stuen så kan du teste den der, så behøver du ikke vente helt til sommer Rækker tunge Rækker tunge men selvfølgelig virker det når 1000 kunsteren Per i Belle har været igang Smiler med blink i øjet
Hygge og hejsa

Lars

(14-12-2014, 21:13)Lars Skrev: Du kan da bare tage Peribellen ind i stuen så kan du teste den der, så behøver du ikke vente helt til sommer Rækker tunge Rækker tunge men selvfølgelig virker det når 1000 kunsteren Per i Belle har været igang Smiler med blink i øjet

Hmmmmm, 22gr. indendørs er ikke nok. Vi skal have langt højere temp. for at prøve. Smiler
I forteltet (vi har ventilationsristene siddende MOD fortelt) skal vi have højere temp., men selvfølgelig, foran brændeovnen kan det måske prøves. Rækker tunge
Venter til sommer. Genert

Ha, ha Lars. Per tør da ikke tage Peribellen med indendørs. Hvad nu hvis den hævner sig fra dengang, han sparkede til den. Per risikerer, at den søde, lille Hymer "spilder" lidt olie eller bremsevæske på gulvtæppet, ligesom når en hund bliver fornærmet på sin ejer og letter ben inde i stuen.Griner bredtGriner bredtGriner bredt
Lise - Seat Ibiza - cv: Paul & Paula, kaldet Pegasus. GPS: Strassen Atlas, Europa. Mover: Bakgearet eller hjælpsomme campister.
[Billede: bannerlise.jpg]
(15-12-2014, 14:13)Lise Skrev: Ha, ha Lars. Per tør da ikke tage Peribellen med indendørs. Hvad nu hvis den hævner sig fra dengang, han sparkede til den. Per risikerer, at den søde, lille Hymer "spilder" lidt olie eller bremsevæske på gulvtæppet, ligesom når en hund bliver fornærmet på sin ejer og letter ben inde i stuen.Griner bredtGriner bredtGriner bredt

Altså lille Lise.
En Peribelle har IKKE den slags fludium i sig. Det er jo ikke en bil, vel??? Rækker tunge
Næ, måske et skvæt toiletvæske eller en hengemt flaske ét-eller-andet der er sprunget i dette, for vort land, så hårde frostgrader. GenertSmiler

Har iøvrigt ALDRIG sparket til Peribellen. Det gør skisme da ondt - på mig. Rækker tungeSmiler

Nå da. Ja, Pegasus får da ind imellem smurt sine støtteben, og det foregår altså med olie.

Sparker aldrig til Hymeren. Hmm, husker engang, da den søde, lille Hymer oprettede en tråd herinde for at sladre om, at en vis (og ikke den vise) Per Spillemand havde sparket til den i den tro, at han sparkede til en sneknold.EngelGriner bredt

Og her er beviset. Følg linket: http://camping.vores-forum.dk/thread-974.html
Rullende øjne
Lise - Seat Ibiza - cv: Paul & Paula, kaldet Pegasus. GPS: Strassen Atlas, Europa. Mover: Bakgearet eller hjælpsomme campister.
[Billede: bannerlise.jpg]
(16-12-2014, 08:58)Lise Skrev: Nå da. Ja, Pegasus får da ind imellem smurt sine støtteben, og det foregår altså med olie.

Sparker aldrig til Hymeren. Hmm, husker engang, da den søde, lille Hymer oprettede en tråd herinde for at sladre om, at en vis (og ikke den vise) Per Spillemand havde sparket til den i den tro, at han sparkede til en sneknold.EngelGriner bredt

Og her er beviset. Følg linket: http://camping.vores-forum.dk/thread-974.html
Rullende øjne

Olie, nåååå jaaaaa. Det havde jeg da glemt alt om. Jeg tænkte på olie i en motor. RødmerSmiler

Lige dét Du linker til lille Lise, kunne godt være noget jeg har gjort og skrevet, men....
Jeg har da ikke sat et billede af det interiør på siden. Mystisk, for i hvilken forbindelse skulle jeg have gjort dét.SpørgendeSmiler
Interiør af Peribellen, kunne jeg bedre forstå, så monstro der er sket én eller anden fejl i forbindelse med forbedring af denne side.Smiler

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)