Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Varmt" Køleskab
Hej med jer
Vi er lige hjemvendt fra en dejlig ferie i Italien.
Jeg havde problemer med at få vores køreskab, til at køle i den Italienske
sommer, men jeg fik fortalt at man kunne bygge en ventilator ind, til at køle
bag ved køleskabet og derved sænke temperaturen i køleskabet.
Er der nogle, som har erfaringer med dette og evt. billeder, eller er der
andre måder at løse problemet på ???
Håber i kan hjælpe mig
Svar igen med citat :)
Så kommer jeg lige med et modspørgsmål Smiler, har du haft køleskabet til at stå på Max?
Ofte så køler de mest ved at stå på omkring 3/4, jeg ved det ikke lyder logisk, men den er god nok Smiler

De fleste campingforhandlere, har kitsæt med blæser osv, så det ikke nogen vildt og voldsomt, men så vidt jeg husker så har alpe tossen Ole, en eller anden guide til det, men tror helt sikkert han nok skal komme på banen når der er hul igennem til internettet Smiler
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
Hej Lars

Jeg har forsøgt mig på flere indstillinger både på max, men også på halv og 3/4.
Køleskabet har kørt på 230V, ved ikke om det gør nogen forskel.
Det er jo ikke givet, du har den rette strøm på - den kan let være nedsat med minimum 10 % - har du prøvet på gas ???
(25-07-2013, 15:23)Stidsen Skrev: Hej Lars

Jeg har forsøgt mig på flere indstillinger både på max, men også på halv og 3/4.
Køleskabet har kørt på 230V, ved ikke om det gør nogen forskel.

Jeg har prøvet med vores køleskab at, starte det på el et par dage FØR en campingtur, for derefter at slå det over på gas og så falder temperaturen drastisk hvis cv´en og udendørstemp. er varm. Det bedste er nok at, starte kølekabet en kølig aften på gas - lade det stå et par dage og som det nævnes kun bruge 2/3 af effekten. OG det skader vist ikke, hvis Du på forhånd har nedkølet en flok pils inde i jeres STORE køleskab inden.
Før I kører, SKAL alt hvad der skal i køleskabet være kølet ned i et alm. køleskab. Hurtigt i campingvognen og det hjælper, hvis det er tidlig morgen gr. temperaturen. Sørg for at, cv´en også er kølig, hvis det er muligt. Om alt dette er individuelt for vogn, køleskabstyper og alder, skal jeg ikke kunne sige. Smiler

Det virker på vores køleskab. Rækker tunge
           HYGGE FRA PERIBELLE OG HJEMMESTYRE  Genert

[Billede: 2rfqbs9.gif]
[Billede: 2z70fie.jpg]
Køleskabet var kølet ned hjemmefra, men jeg glemte at sætte det over på 12V da vi kørte fra DK.........det kom først på gas nede midt i Tyskland og derefter på 230V
på campingpladsen i Italien.
Jeg har ikke prøvet at køre på gas i Italien.

Men det vil sige at man skal have køl på hele tiden for at holde det koldt, det er for
sent at få gang i køleskabet når der er 35 graders varme udenfor ?
Hej Stidsen
Vi har kørt syd på en hel del år efterhånden. Vores erfaringer er at køleskabet i de sydlandske temperaturer skal være hermetisk lukket og kun åbnes når der findes mad frem og retur, og det i et tempo som er hurtigt og effektivt.
De to kølergitre bag på vognen afmonteres ved ankomst, så der kan komme mere luft gennem.
Ydermere har vi en mobicool kompressorkøler med230v til kolde drikke, den bruges også i håndevending til ny indkøbt mad der i denne hurtigt bliver nedkølet.
Talte for et par år siden med et par der havde en køler magen til og de har selv kød med hjemmefra. 3 - 4 dage før de kører hjemmefra sættes mobicool på max køl, hvor dan kan fryse ned til ca 20 grader, herefter lige før de kører hjemmefra fylder de den med frossent kød, på denne måde havde de til 14 dage syd på.
Som andre skriver er max en dårlig ide, vores erfaringer siger et sted mellem kl 6 og 9 er perfekt på gas.

Held og lykke med temperaturen -Smiler
mvh
LasseTRækker tunge
Men selv med alle de tricks og tips der bliver foreslået så skal du ikke forvente at dit køleskab i cv'en kan følge med som et rigtigt kompressor køleskab. Vi er lige hjemvendt fra Italien og vores køleskab kunne så lang tid der ikke er over 30-35 grader levere en temperatur på en 8-10 grader. Da udendørs temperaturen steg til den 35-40 grader så stiger temperaturen tilsvarende i køleskabet.
Vil du have noget der kan holde de nødvendige 5-6 grader uanset udendørstemperatur så skal du nok investere i (eller leje) et kompressorkøleskab.
Mvh Kurt
[Billede: 1892dbaf-48ec-453a-942f-62f40820c66c_zpssvvntjrx.jpg]
LMC 520 MDK med Toyota Verso 2.0 som trækdyr.
Hejsa

Sidste år i sommerferien havde vi på et tidspunk 35 g og absolut ingen problmer med at holde 5 g i køleskabet selv om vi var nødtil at have det kørende på strøm i hele ferien da ledningen til tændingen var faldet af.

I vores Adria havde vi altid problmer med at holde køleskabet koldt nok vi satte en blæser på det hjalp lidt dog ikke helt. forskelen på kølskabet i polaren og adrien var at i Polaren har den aftræk i taget varmen bliver nemmer ledt væk i adiaen i siden så er der selvfeølgelig også forskel på isoleringen i de to vogne.
I Adriaen havde vi altid en ekstra boks med til drikke vare så køleskabet i vognen blev åbnet så lidt som muligt.

Knus henriette.
Kia Sorento 2,5 CRDI Aut. Polar 590 CTH 2007 ;D
[Billede: DSC_9287a.jpg]

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)