Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Camping og vandring i det fri
Hej.

Vi skal ud og vandre her i sommer. Vi skal til tresticklan nationalpark og området deromkring. Da der jo er en del regler i parken vælger vi også at gå lidt uden for parken hvor vi kan lave bål m.m.
Men er der nogle der har gode råd / erfaringer med vandring (og gerne i dette område)?
Vi har bestilt et vandrekort, som vi håber snart ankommer. Har I evt. nogle gode / spændende steder i området som man bare skal se?`

Hvordan med vand, er der vandposter undervejs eller tager i vand fra søen og koger det, hvorefter man så kan drikke det?
Svar igen med citat :)
Jeg har ikke erfaring med området her, men har erfaringer fra andetsteds.

Du skriver vandrekort, hvad med kompas?, og dertil kommer hvis i går udenfor "normale" stier mv. har i sat jer ind i brug af både kort og kompas?, det er temmelig store områder, og når først man har set 25.000 grantræer, så ligner de næste 25.000 de første, og det kan være svært og orientere sig Smiler

Omkring bål, så er der en grund til at der er forbud, nåleskov er ekstremt nemt til at antænde og i tørre perioder kan det være en krudttønde, en af de mest fremtrædende grunde til skov- og hedebrænde er at glasflasker, glasskår og varm aske!. Så der er virkelig grund til at passe på, kan slet ikke skrive hvor mange nuller der skal bagefter det erstatningskrav i kan risikere og få Cool.

Hos mange førende spejdersport, outdoorshops og supplementsforretninger for soldater mv. kan man købe udstyr både til at holde varmen om natten, og lave mad på, som ikke udgør en farer for både mennesker og natur.

Mht. vand, så kan man købe rensningssæt, men lad nu være med at købe dem for billige, de helt billige er blot noget klor der bliver tilsat, for det første smager det ad h... til, og for det andet så er det sk... usundt.
De prof. rensningssæt kan være med aktiv kulstof og kan filtere bakterier og andet skidt fra.
Og så lige en frit fra leveren (jeg tænker højt her Griner bredt), så har hverken jeg eller andre soldater taget skade af og drikke lidt å vand, find et vandløb hvor der er en god strøm, det er nemlig også tegn på en stor udskiftning af vandet, og dermed en bedre vandkvalitet frem for en eller anden bæk der næsten står stille CoolGriner bredt.

Og ellers, den bedste måde og sikre sig på, kog vandet, kogt vand er fri for colibakterier m.v, og så slipper man for alle mulige "tilsætningsstoffer".

Håber det gav dig lidt svar, jeg ved godt jeg kom med lidt "løftede pegefingre" men det er kun ment som gode råd Cool

Rigtig god tur.
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
De der rensningsanlæg du nævner, kan man ikke få sådan nogle til et par 100 måske?
Hvis du har evt. link, så ville jeg være dybt taknemmelig Smiler Smiler Smiler Smiler

Må jeg spørge hvor det er du har vandret?

Jeg er meget glad for alle de gode råd du skriver, og ser dem bestemt ikke som "en løftet pegefinger" Smiler med blink i øjet
Mht. vandrensning så kan du se noget her: http://www.bjergkaeden.dk/vandrensning.aspx men jeg vil stadig anbefale dig og bruge den "ultimative" bedste løsning, kog vandet, du slipper for tilsætningsstoffer og andet snask, og så slipper du for at skulle investere i grejet Smiler. Men af dem jeg har fundet her, vil jeg nok anbefale den her http://www.bjergkaeden.dk/msr-hyperflow-...ilter.aspx - jeg har ikke lige kunnet finde nogle af dem med aktiv kulstof, kan være det er noget som vi stakler bare blev udsat for Rullende øjne

Jeg har ikke vandret på den måde som du påtænker men har en lang erfaring fra det der sted hvor man er grøn og sort i både tøj og ansigt SmilerCool men det har været ture på rigtig mange km med rigtig mange kilo udrustning.
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
Der findes et firma i Schweiz der har en masse produkter inden for "mobil" vandrensning, måske der er noget der som kann bruges.
http://www.katadyn.com/chde/
Hilsen
Ole

Fendt Topas 550TG med trækdyr VW Tiguan 2.0 TSI. Grillning med Q120. Teltcamping Outwell Nevada M

http://www.campingvogn-forum.dk

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)