Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gardiner..
Jeg mangler gardiner til vores Isabella Ambassadore 2504 de skal monteres i en skinne? Har nogle prøvet at sy selv? hvordan får jeg dem til at sidde i skinnen? Har aldrig haft gardiner til så jeg aner ikke hvordan de originale ser ud eller monteres..
Svar igen med citat :)
Der plejer nu ikke at være skinner i teltetMistænksomSpørgende men der sidder et vulstbånd på teltet, og på gardinet skal der sidde nogle små tøjklemmer som griber fast om vulsten.
Kan ikke lige huske hvordan de sidder fast på gardinet, men det kan vi kigge efter når vi kommer ned til vognen på fredag.

Vh
Steen
Nu med RAV4Smiler
Har lige prøvet at kigge i Isabella's katalog med resrvedele, og kan se at de klemmer jeg omtaler åbenbart ikke kan købes mere.
Men jeg tror de nye beslag
http://www.isabella.net/dk/tilbehoer/res...&PageNum=7
også passer på vulsten. Det er den firkantede del der hæftes på teltet.
På gardinet skal der så sættes nogle små øjer i, som tappen på hjulet stikkes i.

vh
Steen
Nu med RAV4Smiler
Som Steen skriver, kan du købe nogle Clips og "rullehjul" til gardinerne. Her vil jeg anbefale, at du køber den nye type, der ender på ....388, da de er lettere at skille ad igen, hvis nødvendigt. Smiler med blink i øjet

Der skal så i de gardiner, du selv syr isættes nogle ringe, som rullehjulene passer i, men det kan være Steen har et par rullehjul i reserve Rullende øjne, som han kan vise dig, når I skal til Kollund, ellers skriv til mig på christianbak.petersen(snabel-a)gmail.com med din adresse, så vil jeg sende dig et par eksempler på både den gamle klemme, den nye klemme og rullehjulene Engel. (Det kan dog først blive i næste uge, da jeg lige skal hjem fra Algarve først)Griner bredt.
Med venlig hilsen

Christian Bak Petersen
Bürstner 470 tl årgang 2005, Mazda 5 2,0 DE, årgang 2006
Odder, Østjylland
[Billede: christovbanner2.jpg]
Jeg tror nu godt jeg ved hvad det er for nogle skinner du taler om, det er af lidt ældre dato, og skinnen er syet fast på teltet, med åbningen opad er det korrekt?

Hvis det er dem jeg tænker på, så skal du have en "modpart" hvor man sætter den ene side på gardinet og den anden side går ned i skinnen, jeg mener vi har nogle billeder fra vores gamle fortelt til luxustøsen, det vil jeg lige prøve om jeg kan finde Smiler
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
Prøv lige og kig på billedet gardin.jpg, er det sådan en skinne du har i dit telt?

Hvis ja er det hægterne her du skal bruge Smiler, med lidt held kan du finde dem i nogle campingcentre.

Hygge og hejsa

Lars

Ja så var vi lige i gemmerne, godt at bettemor har en god hukommelse og jeg har en værre samlermani Rækker tungeGriner bredt

Tror du ikke det er sådanne nogen her du skal bruge?

Håber du kan se for dig hvordan de skal sætte, hvis det er disse her du mangler, så har vi 33 stk. som vi ikke kommer til at bruge, så dem må du gerne få Cool
Hygge og hejsa

Lars

ARMEN altså hvor avanceret kan det lige være.. Jeg må ud og kigge på teltet, som self er pakket pænt ned, men det må undersøges, du godeste at der er så mange "løsninger".... TAK til alle, jeg vender tilbage....

Det ser ud til Lars har fat i noget af det rigtige, jeg har taget et billede med min mobil, men kan self. ikke finde ud af at up-loade det herinde 8) Det må vente til min computer nørdede mand kommer hjem Rækker tunge
Sådan ser "skinnen" ud Smiler

Vedhæftet fil(er) Thumbnail(s)

Lige præcis, så er det sådanne dimser som jeg har afbilledet. Vi har som sagt 33 styk som du må få :-)
Hygge og hejsa

Lars

Den slags skinner havde vi i forteltet til vores forrige campingvogn. Jeg syede selv gardinerne, da der ikke hørte nogen med. De hægter der skal syes på gardinerne er ret nemme at monterer, da man kan sy igennem dem med symaskinen. Vi købte hægterne hos Hilmars camping i Skive. Men nu er du så heldig at Lars har nogen du må få.
Held og lykke med projektet.
Mvh. Bitten Laursen.
Kører Citroën Berlingo 1,8 i årg. 2000, Hobby Prestige 480 årg. 1991.

TAK Lars det vil jeg meget gerne, vil du sende ? Bitten, jeg går ud fra gardinerne er en smal bane, der akkurart dækker ruden, hvor mange hægter satte du ca i hver bane?
(12-06-2013, 21:08)Mia Skrev: TAK Lars det vil jeg meget gerne, vil du sende ? Bitten, jeg går ud fra gardinerne er en smal bane, der akkurart dækker ruden, hvor mange hægter satte du ca i hver bane?
Uha, det husker jeg faktisk ikke. Forteltet med gardiner lod vi følge med da vi solgte den forrige cv vi havde. Men helt ærligt tror jeg det bliver for lidt hægter med de 33 du får af Lars. Mon ikke de stadigvæk kan fås i en campingforretning. De gardiner jeg syede var lidt bredere end vinduerne i forteltet for at give lidt rynker når de var trukket for. Men du kan jo lave dem som du synes, det gør vel ikke så meget at de hænger helt glat når du trækker for. Hovedsagen er jo at de vil dække vinduerne.
Mvh.Bitten
Kører Citroën Berlingo 1,8 i årg. 2000, Hobby Prestige 480 årg. 1991.

TAK Bitten. Jeg prøver da lige at lurer på nogle telte ude på den lokale camping plads Smiler hvordan sådan nogle gardiner ser ud ..
Hvis nu det kniber med at få dem, så kunne man måske være lidt kreativ og klippe dem midt over, så der bliver 2 ud af hver Smiler
Hygge og hejsa

Lars

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)