Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GPS går ud over trafiksikkerheden
Klippet fra Nyt fra Handelsflådens Velfærdsråd

GPS går ud over trafiksikkerheden

Et GPS navigationsanlæg i bilen er en god hjælp, når det gælder om at finde vej, men det elektroniske hjælpeudstyr kan også være direkte farligt.

”Der er en stigende tendens til, at bilister bliver afhængige af deres GPS for at lede dem gennem trafikken. Derfor kigger de mere på GPS-enheden, end de kigger ud gennem forruden,” siger John Philip Lerche fra Transport Research Laboratory i Berkshire ved London til erhvervsportalen Idag.dk.
De nyeste tal fra Branchen Forbruger Elektronik, BFE, viser, at næsten hver fjerde husstand i dag har GPS i bilen. Og det er ikke kun udbredelsen af GPS’erne, der truer trafiksikkerheden, understreger John Philip Lerche.

Han er netop kommet hjem fra den store itmesse Cebit i Hannover, Tyskland, og her er tendensen, at producenterne af navigationshardware og software propper GPS’erne med udstyr som 3Dvisning, mobiltelefoni og musik og videoafspillere: ”Grafisk flot og imponerende, men også potentielt forstyrrende elementer.

En behagelig stemme, der fortæller hvornår man skal dreje og så videre, burde være alt rigeligt,” påpeger John Philip Lerche.
Svar igen med citat :)
Jeg kan da ikke forstå at folk kigger på deres GPS-navigation hele tiden, da den jo via højtaleren giver fine beskeder om hvilken vej man skal køre
Det er da en gang vås :o
Jeg har i 15 år kørt arbejdsmæssigt rundt i landet og kun de sidste 2 år med gps.
Det betydder: Slut med kort hen over rattet og ingen panik fordi man kørte for langt.

Nu læner jeg mig tilbage og en behagelig stemme siger til i god til, så man kan skifte vognbane.
Telefonidelen i gpsen gør at jeg ikke holder telefonen i hånden og altså har begge hænder fri til at styre. Smiler med blink i øjet
UFRIVILLIG BTN medlem Rækker tunge
[Billede: 4lob60.jpg]
Nu med egen BTN plads, uden adgang til bad m.m. Rækker tunge Rækker tunge Rækker tunge

HAR nu prøvet en BTNplads....... og overlevede fint der Griner bredt Griner bredt

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)