Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tjæresprøjt på campingvognen
Vi er lige kommet hjem fra Blommehaven camping ved Aarhus hvor vi har været fra søndag og til i dag, onsdag. Da vi kom hjem så vi at næsten hele forsiden af vognen var sprøjtet til af tjære. Gaskassen og helt op på noget af vinduet ser rigtig træls ud. Vi er kørt igennem en vejstrækning hvor der lige har været vejarbejde. Gode råd ønskes hvad der kan opløse det, uden det tager al lakken med ?
Bilen har også fået noget.
Mvh. Bitten
Kører Citroën Berlingo 1,8 i årg. 2000, Hobby Prestige 480 årg. 1991.

Svar igen med citat :)
(27-06-2012, 17:29)Bitten Skrev: Vi er lige kommet hjem fra Blommehaven camping ved Aarhus hvor vi har været fra søndag og til i dag, onsdag. Da vi kom hjem så vi at næsten hele forsiden af vognen var sprøjtet til af tjære. Gaskassen og helt op på noget af vinduet ser rigtig træls ud. Vi er kørt igennem en vejstrækning hvor der lige har været vejarbejde. Gode råd ønskes hvad der kan opløse det, uden det tager al lakken med ?
Bilen har også fået noget.
Mvh. Bitten

Prøv at spørge et sted de undervognsbehandler, om i ikke kan få/købe en flaske af det de leverer med efter behandling, ellers kan jeg kun anbefale Undri 5ien - men lige pt er det ikke til at skaffe i dk.
Shell sælger et produkt på forstøver der hedder asfaltfjerner.. Det virker supergodt!! Dog kan jeg ikke sige om vinduerne kan tåle det?
[Billede: phptelYWVPM.jpg]
Renault Megane Stc. 1.6 16V 110 HK med Hobby 430 TK De Luxe 1991 på krogen.
Petroleum kan fjerne det
Hilsen
Arly

[Billede: egetbanner_zpsd39218de.jpg]
[Billede: Basis3.jpg]
Petroleum til lakken. Prøv i et hjørne, hvor det ikke ses, på vinduerne. Tror ikke der sker noget, hvis i skyller efter med vand.
[Billede: UllaogTommy.jpg]
& Ford S-max Cabby 570+F3 og en overraskelse 
Enig med Svend, det som undervognsbehandlerne bruger kan bruges på lakken uden at man tager den med af, men som Arly skriver petroleumburde også kunne bruges. I de gode gamle dage, når vi asfalterede, gjorde vi skovle osv ren i dieselolie, det dryppede vi også træskoene i, så hang tjæren ikke i, har sikkert ikke været det sundeste men det virker SmilerSmiler med blink i øjet
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
Tidligere når vi ransede biler af både efter tjære og overskydende undervognsbehandling bruge vi også petrolium, havde den fordel at der er lidt smørrende virkning i det så har aldrig hørt det kunne være tilskade for lakken. Vi brugte det for ørigt også som motorrens.
Var for øvrigt sammen med fin savsmuld også et udemærket håndrensemiddel, sundheden i det ved jeg ikke noget omMistænksom
Hilsen
Ole

Fendt Topas 550TG og Tabbert Puccini 550e med trækdyr VW Tiguan 2.0 TSI. Grillning med Q120. Teltcamping Outwell Nevada M

http://www.campingvogn-forum.dk
(28-06-2012, 21:49)Ole Juel-Nielsen Skrev: Tidligere når vi ransede biler af både efter tjære og overskydende undervognsbehandling bruge vi også petrolium, havde den fordel at der er lidt smørrende virkning i det så har aldrig hørt det kunne være tilskade for lakken. Vi brugte det for ørigt også som motorrens.
Var for øvrigt sammen med fin savsmuld også et udemærket håndrensemiddel, sundheden i det ved jeg ikke noget omMistænksom

Jeg har også brugt mange "mærkelige ting" til håndrens i min tid i autobranchen, foruden den påvirkning der var "gemt" i at vi rengjorde bremser med trykluft og indåndede bremsestøvet, samt andet "godt", men vi har da "overlevet" indtil nu Støt
- måske derfor vi "passer i dette forum" Spørgende Engel
- hvilket jo ik´ er så "tosset" endda Rækker tunge
Hilsen
Arly

[Billede: egetbanner_zpsd39218de.jpg]
[Billede: Basis3.jpg]
(28-06-2012, 22:40)Arly Skrev: Jeg har også brugt mange "mærkelige ting" til håndrens i min tid i autobranchen, foruden den påvirkning der var "gemt" i at vi rengjorde bremser med trykluft og indåndede bremsestøvet, samt andet "godt", men vi har da "overlevet" indtil nu Støt
- måske derfor vi "passer i dette forum" Spørgende Engel
- hvilket jo ik´ er så "tosset" endda Rækker tunge

Opvaskemiddel og lidt grus eller jord, var også "godt" som håndrens, men korrekt Arly. Dengang vidste man ikke bedre og drejede hovedet væk, og så fik bremserne et ordentligt tryk 16 af luftpistolen. Som om dét at dreje hovedet hjalp noget som helst og Du skal se. Vi fiser skisme nok rundt med noget "Roulunds det bedste" i lungetøjet. Smiler
           HYGGE FRA PERIBELLE OG HJEMMESTYRE  Genert

[Billede: 2rfqbs9.gif]
[Billede: 2z70fie.jpg]
En tak til alle som har bidraget med gode råd ang. tjære på vores campingvogn.
Petrolium i form af lampeolie (lugtfri) opløste tjæren, men der blev en brun fedtet hinde som Swarfega håndrens så kunne opløse . Der skal lige gåes efter en gang til for at tage hjørner og kroge og så skal den nok have en gang vask til sidst, så den er klar til næste campingtur, hvor vi forhåbentlig kan komme uden om diverse vejarbejder. En af skærmkasserne på bilen blev også fyldt med tjære, men det gav jo bare et ekstra lag rustbeskyttelse, så det var jo ikke så ringe Griner bredt
Mvh. Bitten
Kører Citroën Berlingo 1,8 i årg. 2000, Hobby Prestige 480 årg. 1991.

Den med at petroleum skulle smøre æder jeg ikke... Jeg bruger det til at rense mine våben med efter jagt, det opløser al den gamle olie og tørlægger det fuldstændigt når petroleumen er fordampet. Derefter smøres delene med olie.

Petroleum kan sagtens fjerne asfalt, men husk nu ikke at snuse for meget til det. Det er ret usundt at indånde!! Det samme gælder det vi bruger i vores Zibroovne.
[Billede: phptelYWVPM.jpg]
Renault Megane Stc. 1.6 16V 110 HK med Hobby 430 TK De Luxe 1991 på krogen.
(29-06-2012, 20:35)vilsgaard Skrev: Den med at petroleum skulle smøre æder jeg ikke... Jeg bruger det til at rense mine våben med efter jagt, det opløser al den gamle olie og tørlægger det fuldstændigt når petroleumen er fordampet. Derefter smøres delene med olie.

Petroleum kan sagtens fjerne asfalt, men husk nu ikke at snuse for meget til det. Det er ret usundt at indånde!! Det samme gælder det vi bruger i vores Zibroovne.
Jeg er enig med dig Leon - jeg har renset rigtig mange cykelkæder med petroleum, og så skulle der godt nok smøres bagefter - alt var tørt efter et "bad" i petroleumCool

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)