Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sommerferie 2012
Sommerferien i år, skal selvfølge for det meste foregå på vores "fastligger" plads
Karin

Kabe Royal XL KS- Volvo V70 2,4 - Tabbert Comtesse 410 HK årg.1997 kaldet "Comtessen " med movermodel Lars.  http://www.sundorf.dk
[Billede: banner.jpg]
Svar igen med citat :)
karin hvis i "gider" at sejle på nogle tossede tidspunkter (MEGET tidlig morgen) kan i få billige billetter frhavn/gøteborg - billigere end gennem eks DCU- og bestiller i så ophold gennem et bureau er det nok incl færge Ystad -Rønne.
Sådan gjorde vi i august.
Hej Karin. Kan godt anbefale det "tossede" tidspunkt at sejle på. Vi var også med sidste år. Erik vil med i år igen. Men der er jo også Grenå - Varberg. Ved bare ikke noget om prisen.
Hilsen Rie & co...

[Billede: re_banner.png]
Tilgiv en uvidende Aarhusianer, der er født på Djævleøen - i København - og så kan man jo ikke vide alting. Smiler med blink i øjet Når nu Karin og Lars vil til Bornholm (Gudhjem ligger da på Bornholm, eller?), og de bor i Brædstrup, er det så ikke lidt af en omvej at tage over Frederikshavn/Gøteborg? Grenå/Varberg er dog lidt kortere, men alligevel. Smiler

Det er ganske vist mange år siden, jeg havde geografi i skolen, og mine bedste timer var fritimerne, men
Lise - Seat Ibiza - cv: Paul & Paula, kaldet Pegasus. GPS: Strassen Atlas, Europa. Mover: Bakgearet eller hjælpsomme campister.
[Billede: bannerlise.jpg]
[quote='Lise link' pid='1740' dateline='1329474141']
Tilgiv en uvidende Aarhusianer, der er født på Djævleøen - i København - og så kan man jo ikke vide alting. Smiler med blink i øjet Når nu Karin og Lars vil til Bornholm (Gudhjem ligger da på Bornholm, eller?), og de bor i Brædstrup, er det så ikke lidt af en omvej at tage over Frederikshavn/Gøteborg? Grenå/Varberg er dog lidt kortere, men alligevel. Smiler

Det er ganske vist mange år siden, jeg havde geografi i skolen, og mine bedste timer var fritimerne, men
Nå, derfor. Jeg er jo ikke født jyde, så - - - ;D ;D

Hilsen

Lise
Lise - Seat Ibiza - cv: Paul & Paula, kaldet Pegasus. GPS: Strassen Atlas, Europa. Mover: Bakgearet eller hjælpsomme campister.
Hvis man bestiller en "pakkerejse" til Bornholm, evt gennem "det lille rejsebureau" kan man få Ystad-Rønne til en meget fornuftig pris.

Øresundsbron:
Køb et bropasabonnement til ca. 250 kr og få derefter turen med CV7bil til ca. 500.

Storebælt:
Det koster kun ca. 120,- kr. ekstra at få CV med over

Vi syntes der varrart med den frihed det er at kunne køre, og kun være afhængig af en færge.
Med venlig hilsen
Søren K. Pedersen

Wilk SilverStar 490 KM årg '04 · Peugeot 308 SW 2,0 HDi 150 hk
(17-02-2012, 14:19)SøWilk link Skrev: Hvis man bestiller en \"pakkerejse\" til Bornholm, evt gennem \"det lille rejsebureau\" kan man få Ystad-Rønne til en meget fornuftig pris.

Øresundsbron:
Køb et bropasabonnement til ca. 250 kr og få derefter turen med CV7bil til ca. 500.

Storebælt:
Det koster kun ca. 120,- kr. ekstra at få CV med over

Vi syntes der varrart med den frihed det er at kunne køre, og kun være afhængig af en færge.
Eller få en gratis storebæltsbizz, den gælder også på Øresundsbroen
Først nu ser jeg, at Gudhjem camping er den samme som Sletten camping, og så bliver jeg helt nostalgisk. Karin, I kan glæde jer. Der er en flot udsigt, og selv om der er klipper, er der en "gryde" i klipperne, hvor man kan bade. Smiler

For år tilbage, i min grønne ungdom, var der et vandrerhjem i tilknytning til campingpladsen, og på det vandrerhjem boede vi, da vi var på lejrskole i 2. real, dvs. i august 1969. Jeg husker campingpladsen, der lå lige op til vandrerhjemmets hovedindgang (måske var det også pladsens reception), dels fordi vore sommerferier dengang altid foregik på camping, dels "lånte" vi en bardun, da vi kom hjem en sen aften. Smiler med blink i øjet

Og hvorfor så det? Jo, ser I, sådan nogle unge mennesker som os (eller vanartede unger vil I måske sige) ville jo gerne i byen om aftenen. Vandrerhjemmets dør blev desværre låst kl. 22 nul dut, og ville man ind, måtte man ringe på ude ved lågen med risiko for efterfølgende skideballe fra vandrerhjemsfatteren og/eller vores lærere. Selvfølgelig var der gode kammerater, der havde vinduerne åbne og kunne lukke natteravnene ind, men vandrerhjemmets schæferhund var løs i haven efter kl. 22, og hvad gjorde man så kl. godt midnat? Elementært, en af pigerne, der ikke var bange for hunde (jeg sladrer ikke om, hvem det var :Smiler) listede ind på campingpladsen og organiserede - det lyder bedre end at stjæle - en bardun fra et villatelt og gik ind i haven og bandt hunden til et træ. Det skal siges til hendes forsvar, at datidens villatelte ikke væltede, når man tog bardunerne. Derefter myldrede den håbefulde ungdom ind og lå og lignede nogle, der sov de uskyldiges søvn, da vandrerhjemsfatter stod ude i haven i slåbrok og go-måren-sutter, vækket af hundens gøen. ;D ;D

Mon ikke det lidt mølædte eksemplar af schæferracen sidenhen er gået til de evige jagtmarker, så Karin og Lars kan vove sig en tur i byen uden at få tandmærker i ballerne af omstrejfende rovdyr? ;D 8)

Hilsen

Lise
(17-02-2012, 15:07)Svend Poulsen link Skrev: Øresundsbron:
Køb et bropasabonnement til ca. 250 kr og få derefter turen med CV/bil til ca. 500.
[quote]
Eller få en gratis storebæltsbizz, den gælder også på Øresundsbroen
Med venlig hilsen
Søren K. Pedersen

Wilk SilverStar 490 KM årg '04 · Peugeot 308 SW 2,0 HDi 150 hk
Korrekt Søren - men er det for den ene tur - tja, så er det vel ikke helt galt økonomisk
Hej Karin
Sletten Camping ligger helt fantastisk i udkanten af Gudhjem, på et terræn der skråenr i terrasser ned mod klippekysten. Så er man næsten altid sikret udsigt.

Vores Sommerferie, bliver som sædvanligt på den lille Svaneke Familiecamping. Hvis vi er ovre når i er der, syntes ejg vi skal mødes over en "lille" kop af Svaneke Bryghus fantastiske produkter.

MVH
Tommy
[Billede: UllaogTommy.jpg]
& Ford S-max Cabby 570+F3 og en overraskelse 
Bornholm har i mange år været vores drømmeø, men før vi "kaster så mange penge i projektet", skal vi være sikre på, at have mindst én uges godt vejr.
           HYGGE FRA PERIBELLE OG HJEMMESTYRE  Genert

[Billede: 2rfqbs9.gif]
[Billede: 2z70fie.jpg]

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)