Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny campingvognejer!!!
Billede 
Hej, jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en Sprite Alpine årgang 1973, som skal have den helt store tur.
Tanken er, at den skal ende ud i at være så tæt på det originale som muligt udenpå, men bygges op som "egoist-vogn" indvendig med de behageligheder som min kone og jeg finder behov for.

Jeg satser da selvfølgelig på at dele mine oplevelser i forbindelse med restaureringen her i forummet.

Det er så heldigt, at den forige ejer er en god bekendt, så selve syn og omregistrering kan vente, og jeg kan således redde den originale sorte nummerplade, som vognen er født med, hvilket vil være et fantastisk scoop. 
Til at trække vognen når den engang er færdig, har jeg en fin gammel Morris Minor fra 1954.
Svar igen med citat :)
Ajj for dælen det glæder vi os til at se Smiler og tillykke med vognen Smiler
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
Stort tillykke med vognen og jeg håber at, Du lige smider et par billeder. Kunne godt nok være spændende at se, da vi selv har haft en Sprite Alpine fra 1973. Genert

[Billede: sprite.jpg]
           HYGGE FRA PERIBELLE OG HJEMMESTYRE  Genert

[Billede: 2rfqbs9.gif]
[Billede: 2z70fie.jpg]
Mit ejerskab af Alpine'n blev meget kort.
Det viste sig, at den ved nærmere eftersyn, var rigtig slem - normalt er jeg ikke bange for "store" projekter, men dette ville blive for stort!
Samtidig var den måske også lige stor nok, til min lille Morris, så jeg leder videre.
Mit mål nu er at finde en Safari/Poletta (oversættelse: Polsk plastickasse ?) som trænger til en kærlig hånd. Den er både i størrelse og vægt mere passende til min gamle bil, og samtidig mulig at få ind på mit værksted!
Ja, sådan kan det gå.
Se det fra den lyse side og vær glad for at du ikke allerede havde brugt en hulans masse timer på vognen før du fandt ud af i hvor dårlig stand den virkelig var.
Held og lykke med din søgning.

PS
Du kan jo se om du kan finde en Graziella veterancampingvogn (italiensk fra sidst i tresserne). Jeg har en nabo med en Graziella efterspændt en Minor fra 1964. Meget fint træk
Med venlig hilsen
Søren K. Pedersen

Wilk SilverStar 490 KM årg '04 · Peugeot 308 SW 2,0 HDi 150 hk
Det var øv, men den polske plastikkasse er da også et fint bud, vi har selv haft en sådan  Smiler den kan du se og læse mere om her https://www.sundorf.dk/index.php/camping...safari-280 samme sted er der et link til reservedele. 

De er til at finde og der er sjældent fugt i dem, da der mere eller mindre ikke er noget træ i dem. Til gengæld kan de være noget medtaget i glasfibren, men det kan spartles og males.
Der ligger en træplade i bunden, den skal oftes skiftes, men den ligger indvendigt så i de fleste modeller/årgange skal alt inventar ud for at få den skiftet.
Men en fed lille vogn som er ekstrem nem og køre med  Smiler
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)