Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fugt i "ny" vogn
Hej alle.

Jeg er ny i camping verdenen med vogn og har i dag købt min første, en gammel sag fra 87. En LKM.
Syntes nu jeg gik den grundig igennem, men har nok forelsket mig blind i den. Jeg har hvertfald fundet noget fugt i den nu, efter jeg er kommet hjem.
Den er desværre købt brugt, så kan ikke gøre så meget.

Har vedhæftet lidt billeder af skaderne, tror i det er muligt at lave selv? Har alle mine fingre skruet rigtig på.

Det drejer sig om 45x45 i venstre forreste hjørne og et område på 30x30 i loftet.

Hvis det muligt, hvordan gør jeg så? Nogle fif?

Vedhæftet fil(er) Thumbnail(s)

Svar igen med citat :)
Ja sådan kan det gå  Smiler Smiler men det lyder til du har modet til at gå igang, så bare klø på. Det vigtigste er selvfølgelig først og fremmest og få fundet ud af hvor fugten kommer ind, måske kan du se det udefra, men ellers så skal du have beklædningen af indvendig, og se om du kan spore dig frem. Men typisk er det ved vinduer, rangerhåndtag, og samlinger.

Når du har fundet utætheden og fået den tætnet, så pas på med ikke og lukke noget, får det hele er tørret ud, ellers kan der komme både skimmelsvamp og andre genvordigheder som vi helst er foruden.

Smid endelig nogle billeder op af projektet, altid sjovt og følge.

God arbejdslyst  Smiler
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
Hej Lars.

Jeg har taget chancen og revet en del ned, har så fjernet alt det rådne træ jeg kunne komme til, da det er uhyr svær at få nyt træ op, så kommer der kun nyt træ de steder der skal "hænge" noget, eller bliver det bare isoleret og fuget. Er så småt begyndt ved bunden med nyt flamingo.

Fandt 3 huller i siden på vognen, hvor jeg kunne se lys igennem. Se evt billede.
Så også, da jeg fjernede noget træ, at der var lys i samlingen ca. 30 cm! Så den er selvfølgelig blevet fuget med marine fuge, noget rigtig tykt stads som er beregnet til både under vand linjen = de tætner super godt.

Det øverste skab måtte lade livet, da jeg skulle hele vejen op til toppen. 

Udvendig er vi i gang med at give alle lister fuge. Da vognen som sagt er fra 80´erne som har stået ude 2 år uden brug, er der jo noget at lave...

Det er vores første vogn og gerne den vi skulle begynde at campere i med vores 2 små børn.

Jeg bruger montagelim og flamingo til isoleringen også kommer der tynd træfiner udenpå, så skal det males, enten med væv eller bare maling. Vi går ikke så meget op i om det er 100% pænt, den skal bare være fri for fugt og funktionel.

Har vedhæftet lidt flere billeder fra hvor langt jeg er nået.

Har du evt nogle ideer? Så kom gerne med dem.

Vedhæftet fil(er) Thumbnail(s)

Efter billederne kunne det godt se du som om du skal have alu listen som dækker af mellem side og front af og have repareret med ny tætningsmasse.
Hilsen
Ole

Fendt Topas 550TG med trækdyr 2 x VW Tiguan 2.0 TDI (140 hk/Manuel og 177 hk/DSG) . Grillning med Q120. Teltcamping Outwell Nevada M

http://www.campingvogn-forum.dk
(09-06-2017, 08:23)Ole Juel-Nielsen Skrev: Efter billederne kunne det godt se du som om du skal have alu listen som dækker af mellem side og front af og have repareret med ny tætningsmasse.

Hej Ole.

Du tænker udvendigt? Den har fået "Ny" fuge, og det har VIRKELIG regnet er i nordjylland sidste par dage og den er hel tør i siderne, det virker ikke til der kommere mere ind der.
Men den får også indvendig med tætning hele vejen ned af samlingen. Smiler

Håber jeg kan få det fikset.

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)