Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp en ny campist, med st få tv'et i vognen til virke.
Hej alle. 
Jeg er ny i camping verdenen. 
Jeg har lige købt en Dethleffs camper 510 jubilar fra 2002, på vognen er monteret en rund flad tv antenenne, som går ned igennem klædeskabet og ender i et antennedåse. 
Fra dåsen går en antenne ledning ned til en antenne forstærker der sider i skabet bag truma gas ovnen.
Fra forstærkeren går der en antenne ledning op i "tv" skabet. Denne har jeg forbundet til mit tv(medion md21014) som har både dvb-t og DVB-c tuner samt mpeg4. 
Når jeg forsøger at indstille kanslerne via DVB-t siger tv'et intet signal? 
Jeg har ligeledes prøve at indstille tv'et via DVB-c der finder det en masse kanaler, man bare ikke kan se, grundet intet ci modul. 
Alle ledninger og kontrolleret men intet unormalt at se og der er også et lille gult lys i antenne på taget om aftenen. 
I følge tideligere ejer som er min kollega, er antenne monteret sidste år og har virket uporklageligt. 
Tv'et er testet hjemme i stuen og der finder det alle kanaler.
Hjælp så vi kan få tv på vores camping ferier. 

Mvh Peter Jørgensen
Svar igen med citat :)
Jeg er ikke sikker på jeg kan komme med de visse sten, men hvis der er lys i dioden på antennen, så er der i hvert fald strøm til den, så langt så godt.

Nu kan jeg fortælle dig vores "historie" vi har haft en Prosonic TV i vores vogn, den begyndte og pixeler voldsomt og drille rigtig meget, vi prøvede først og skifte kablet fra forstærker til TV, det hjalp ikke rigtig noget, så blev kabel fra forstærker til antenne skiftet, lige lidt hjalp det. Vi blev derfor enig om at det nok var antennen der var for dårlig, så vi købte en ny Triax UFO 150, det hjalp så heller ikke noget som helst. Så da bettemor havde fødselsdag, fik hun et nyt TV til vognen, og vupti, så virkede det hele. 

Jeg har en fornemmelse af, at TV'et nok egentlig ikke som sådan fejler noget, ud over alderen, kan ikke lige huske alderen, men vil tro at det er med en 1. generations MPEG4 dekoder og at teknologien bare har overhalet den.

Men du kan jo lave en lille test, køb et skærmet kabel med skærmet stik, sæt dette i forstærkeren, og direkte til tv'et, og se hvad der sker, hvis det løser det, så er det kablet der skal skiftes. Det kan evt. også være stikket oppe ved antennen.
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]
Hej Lars.
Tak for svaret.
Efter at have prøvet alle mulighed, havde jeg idag medion hotline i røret, har jeg desværre måtte konkludere at DVB-T tunneren i tv'et formentligt er stået af.
Tester det med en seperat tuner en af dagene.

Mvh Peter

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)