Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schweikert Edelweiss 505 SPØRGSMÅL
Hej allesammen herinde.

Jeg er rimeligt "grøn"/nybegynder hvad angår camping-vogne. Rødmer

Jeg er for noget tid siden blevet den lykkelige indehaver af en Schweikert Edelweiss 505. Smiler

En moden dame, nok fra 1978 eller start 80´erne. Smiler med blink i øjet

I princippet fejler den ikke det store, men der er nogle ting der skal fikses:

1:
Nye dæk/hjul og det er en lille smule svært for mig at finde de rigtige.
Krydsmål og dimensioner osv. kan jeg godt få til at passe, men INDSTIKSDYBDEN.. er straks lidt værrer.

Spørgende NOGEN DER VED hvilke hjul jeg skal bruge?

2:
Spørgende Kan man indregistrere sådan en "ældre" dame, som veteran?

pt. står den stille, uden plader på - og skal synes inden den kan komme på gaden.

3:
Spørgende ?Bremse- og positions-lys virker ikke i den ene side. ?

Håber nogen herinde kan hjælpe

mvh

Kasper
Svar igen med citat :)
Spændende med de gamle "damer" håber du viser lidt billeder af hende på et tidspunkt.

Jeg kan desværre kun hjælpe dig lidt med spørgsmål 2, da jeg har fundet dette her på nettet. http://www.veteranforsikringdanmark.dk/v...mpingvogne

Håber der er andre der kommer på banen og kan hjælpe dig med dine andre spørgsmål.   Smiler
Karin

Kabe Royal XL KS- Volvo V70 2,4 - Tabbert Comtesse 410 HK årg.1997 kaldet "Comtessen " med movermodel Lars.  http://www.sundorf.dk
[Billede: banner.jpg]
Vedr. punkt 1, så er indpresning på de vogne jeg har rodet med, været relativt lav, typisk omkring ET30 - ET35. Men da det kan være uhyre snævret pga skærmkasse, støddæmpere og selve chassiset, så vil jeg helt klart anbefale dig og konsultere et dækværksted, tag den ene fælg med, og lad dem finde ud af hvad du skal bruge.

Da jeg skulle finde et reservehjul til en tidligere vogn, fandt jeg et, hvor ET var 40 og ET på original var 30, det kunne lige gå an, men heller ikke mere end lige til, så en othello til dækværkstedet vil helt sikkert været givet godt ud.

Mht. lyset, så kan det være rigtig mange ting, men ofte på så gammel en vogn er det en stelforbindelse der er rustet over, eller måske selve fatningen som skal have en tur af lidt smergellærred. Men som sagt kan det være rigtig mange ting, og ikke noget som er let og svare entydigt på.
Hygge og hejsa

Lars

[Billede: banner.jpg]

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)