Tråd stemmer:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Renovering af gulvet i en gammel T.E.C. fra 76
Hej alle sammen.

Som der står i emnet, så kunne jeg godt tænke mig at renovere gulvet i min gamle T.E.C. 380 luxus, der er råd, under døren og under det ene støtteben.
Er der nogen der har erfaring med at skifte hele gulvet, eller lave reparationer, det vil sige skifte stykker ud, jeg er med på, at det ikke kan betale sig, men syntes nu, at det kunne være et sjov projekt, at gå i gang med.

Lige en anden ting, må der være råd i bunden, til syn???? :o

Kom gerne med nogle input, på for hånd tak
Svar igen med citat :)
Hvis selve campingkassen ellers er forsvarligt fastgjort, er de til syn lige glade med råd i en cv. Det var det éne spørgsmål.
           HYGGE FRA PERIBELLE OG HJEMMESTYRE  Genert

[Billede: 2rfqbs9.gif]
[Billede: 2z70fie.jpg]
Okay. Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud i din campingvogn.

Jeg kan kun samligne med min Sprite Alpine fra 1970 som jeg selv er ved at renovere.
Du siger at der er råd i gulvet, og at du gerne vil skifte noget eller det hele.

Først er det relevant at vide hvor det er råddent, men siden du har nævnt det ene støtteben, så lader det mig tro at det er råddent i alle 4 hjørner, er det korrekt?

Hvis det er sådan, så skal du også tænke på, at det rådner ikke bare af sig selv, det rådner kun hvis træet bliver udsat for vand hele tiden, eller at det er udsat for vand engang imellem, men er lukket inde, og det så derfor ikke kan tørre.

Gulvet i min Sprite Alpine var råddent i alle 4 hjørner, og det var det simpelthen fordi at taget og listerne langs kanterne var utætte.
Så løb vandet ind ned langs hjørnelisterne, og ned i gulvet.
Så hvis det er tilfældet at det er hjørnerne i dit gulv den er gal med, så kan du godt regne med at træet i hjørnerne også er råddent. Jeg siger ikke det er sikkert, men der er meget stor sandsynlighed for det.
Du kan sagtens skifte dele af dit gulv ud, eller hele gulvet hvis træpladen ingen steder går ind under væggen.
Hvis det er tilfældet at det går ind under en væg, som det gør i for og bagende på min egen, så slipper du ikke for at skulle have vægpladerne, og listerne inde bagved rykket ned.

Det er slet ikke sikkert at det er så slemt, men nogle billeder ville da hjælpe meget.
Du skal have rykket tæppet og eventuelt vinyl af, så du kan se hvor mange samlinger der er i bunden, og hvordan det ender mod væggene.

Du kan se hvordan det så ud på min ved at læse min tråd om min igangværende renovering. her http://camping.vores-forum.dk/index.php?...4#msg21064
Hej igen.

Jeg skal nok få taget nogle billeder, så kan vi måske snakke lidt mere detaljeret om de enkelte ting.

Jeg har også set, på alle dine fine billeder, det var faktisk der for, jeg besluttede mig for at renovere vognen
Alle mine væg plader var limet på, hvilket gør det umuligt at fjerne uden at ødelægge den pågældende plade.
Det var kun i samlinger hvor der bag en dækkende liste forudenlim også var samlet med hæfteklammer, som selvfølgelig med tiden var rustet op.
Dog er det rimelig nemt hvis du vil have hvide vægge igen, da de fx i Silvan sælger masonit plader med hvid belægning.
De koster en lille hund for en 120x240, og er ca. 4 mm tykke. nemme at have med at gøre, og enkelt at lime på igen med noget hurtigttørrende trælim, som fx. Henkels "no more nails"

Du skal selvfølgelig regne med at du nok skal have fat i noget bolte og møtrikker, samt metalbor til at fastgøre de nye gulvplader, og at de gamle bolte nok skal skæres af med en vinkelsliber, Mine er i hvert fald rustet sammen, så det var nødvendigt.

Men kom med lidt billeder, så er det nemmere at se på.
Hej ... jeg skal netop ud i samme stunt ... har I nogle gode råd til, hvordan jeg kommer i gang og hvad processen i det er ?

/Connie

Hop til forum:

Bruger(e) der ser denne tråd: 1 Gæste(r)