Dansk Camping Forum
Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - Printvenlig version

+- Dansk Camping Forum (http://camping.vores-forum.dk)
+-- Forum: Generel Camping Debat (http://camping.vores-forum.dk/forum-3.html)
+--- Forum: Ordet er frit (http://camping.vores-forum.dk/forum-9.html)
+--- Tråde: Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... (/thread-2858.html)

Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - Per Jørgensen - 03-02-2018

Ole Juel-Nielsen Skrev:Mener også som Lars at Forum er et bedre middel, men det ser jo meget du til at det hele vender sig mod FB og lignende. Vi tager et år mere her med Forum så må vi se om Interessen er helt væk.
Dette sakset fra Oles indlæg her: http://www.campingvogn-forum.dk/
Dette indlæg er også lagt på Campingvognsforum http://www.campingvogn-forum.dk/

Jeg har i et års tid, på sidelinien, fuldt lidt med på FB og som jeg opfatter de 2 ting, har FB kun den fordel at, FB kan tilgås direkte på smartphone og lign. Dvs. en lille tur på potten og man kan samtidig lige checke om der skulle være noget nyt.
Det er ikke utænkeligt at, FB har nogle fordele i, at man kan tromle folk sammen, efterlyse personer, men....
For mig virker det som om det drejer sig om: Mig, mig, mig, mig.

Hvis folk søger noget bestemt på FB, er det noget af en opgave. Gode spørgsmål fiser simpelthen langt pokker i vold, hurtigere end en Formel 1 racer. Her har de alm. fora en fordel. Stor fordel.

Fordelen ved FB er så at, alle de meget personlige billeder kun fiser rundt til "venner" og "venners", venner.
Billeder der er ofte er voldsomt uinteressante for andre end venner - og de er dybest set måske fløjtende ligeglade, fordi billederne mange gange handler om MIG,MIG..., kan andre ikke se. Man skal være medlem af gruppen. Godt det samme.
På alm. fora kan alle se, men det var der på Vores-forum også en løsning på.
Jeg har prøvet at, ha "venner" og fik en masse snavs om deres gøren og laden. Ikke alt, eller meget tit, voldsomt uinteressant. Først for sent gik det op for mig at, jeg også fik notifikationer fra venners venner. GAB

Næ, skulle jeg vælge og det gør jeg, vil jeg klart vælge dette eller andre rigtig god fora.
F.eks. her.
Problemet er bare at, rigtig mange har forsaget disse fremragende fora, for det er ikke så smarte på den lille dumme og derfor, tror jeg at, mange hellere vil kunne sidde på deres røv og slå en skid og samtidig lige se på FB. Det de skriver og billederne de lægger på FB, kan ikke ses af andre og derfor kan man næsten tillade/besvære sine med mennesker med diverse indlæg.

Verden er slet ikke den samme, som før FACEBOOK.  Cool

RE: Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - Karin - 03-02-2018

Kan kun give dig ret Per, man skal virkelig følge med på fb, hvis man skal nå at kunne følge med i en tråd eller flere, da tingene netop hurtigt forsvinder. Tror også at det er derfor der tit bliver spurgt om de samme ting igen og igen, for folk kan ikke finde de tidligere svar som er givet, da det ligger laaaaaangt nede på siden, og det gider folk ikke lede efter.  Og alting behøves jo heller ikke foregå på FB. Jeg håber da også at dette fora kan forblive (sammen med Tossetræffet), men det er jo ligsom op til brugerne at "bruge" det, ellers VIL det jo uddø....

RE: Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - Per Jørgensen - 03-02-2018

(03-02-2018, 13:48)Karin Skrev: Kan kun give dig ret Per, man skal virkelig følge med på fb, hvis man skal nå at kunne følge med i en tråd eller flere, da tingene netop hurtigt forsvinder. Tror også at det er derfor der tit bliver spurgt om de samme ting igen og igen, for folk kan ikke finde de tidligere svar som er givet, da det ligger laaaaaangt nede på siden, og det gider folk ikke lede efter.  Og alting behøves jo heller ikke foregå på FB. Jeg håber da også at dette fora kan forblive (sammen med Tossetræffet), men det er jo ligsom op til brugerne at "bruge" det, ellers VIL det jo uddø....

Jeps Karin.
Jeg er kun "læser" af et par campingfora på FB, samt lidt musikfora. Derudover i en gruppe på FB, hvor gruppen handler om den by vi har boet i i mange år.

I gruppen med vores gamle by, komme der jævnligt spørgsmål om de der bor i XXX området har strøm. 3 timer senere er emnet gledet langt ned og derefter kommer spørgsmålet:
Har I der bor i XXX området strøm??????????????????????

Jævnligt spørger folk om gruppen kender én omkring Roskilde der kan sy deres telt og netop dét spørgsmål er kommet så mange gange med nævnelse af Connies systue i Gadstrup tæt på Roskilde, men det overser spørgeren, fordi det hele tiden damper ned af listen.
(Til inf. så syede Connie en rude i fronten på vores bustelt, så vi havde ruder i begge sider.)

Connie blev på et tidspunkt nævnt og jeg prøvede i FB, at søge på emnet, men nej..... Ingen resultater og derfor blive folk VED mad at spørge efter en systue tæt på Roskilde.
Rettelse:
Jeg kan se at, der har været reflektion i 2015 og i 2018, men der er MANGE flere der har spurgt.

Lad derudover dem af brugerne der stadig synes at, FB er hyggeligt, blive ved med dette.

MEN!!!! GLEM ALT OM FB, SOM ET FORUM MAN KAN LÆGGE EMNER I GRUPPER OG HVOR MAN KAN SØGE EFTER EMNERNE.

RE: Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - Lars - 03-02-2018

Du rammer fuldstændig plet Per, kunne ikke sige det bedre selv.

Mange vælger desværre disse fora fra, men facebook er intet værd til disse ting, faktisk er det ubrugeligt. Det hele drukner i alt muligt. Jeg håber virkeligt at vi får mere interesse fra de gamle fora tilbage, de er mangegange bedre.

Da vores kære Dronning i en nytårtale sagde at man skulle passe på man ikke valgte de sociale medier til, frem for familie og de virkelige relationer, ramte hun mange gange mere plet, måske også mere plet end hun selv vidste.

Bevares det kan da være meget sjovt at ligge noget op, men det bliver lidt ensformigt med aftensmad, middagsmad og morgenmad (måske nok i lidt anden rækkefølge)  Smiler Smiler hver eneste dag. 

Jeg kan også mærke at jeg bruger facebook mindre og mindre, der er virkelig mange som er blevet fuldstændig handlingslammet, hvis de ikke kan slå op hvor de nu skal tage på ferie og hvordan gør jeg dit og dat. Prøv nu for f..... og tage en selvstændig beslutning, vores behov og ønsker er forskellige - vær nu for pokker dig selv og gør hvad du selv vil og ikke hvad andre vil.

Heldigvis så kan man også selv vælge hvad man gider bruge sin tid på, og ikke mindst kan man heldigvis også bare hoppe over  Smiler Smiler

RE: Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - liberty - 04-02-2018

Jo,jo,jo I har alle ret på en måde. Men for mig er “fjæsen” og “vores forum” to helt forskellige ting. Det er jo helt frivilligt, hvor meget man vil involvere sig, hvor mange såkaldte “venner” man vil have, hvor meget man vil indvie disse “venner” i og hvor meget og hvor mange man vil følge og ikke mindst hvor mange grupper man melder sig til på “ Fjæsen”. Personligt glædes jeg over at følge venner jeg holder af. Erik kom med på facebook fordi, der var så mange artikler, som henviste til stedet. Derudover bruger han det aldrig, går aldrig ind og læser “om venner”, eller skriver indlæg. “Vores forum” bruger/brugte jeg på en helt anden måde, det handler for mig om camping og hvad det altsammen medfører (bruger ikke “fjæsen” til det), derfor kan jeg godt savne alt det, der engang var her. Går jævnlig ind og ser, at der som oftes igen, ikke er noget nyt. Ærgerligt.

RE: Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - Per Jørgensen - 04-02-2018

(04-02-2018, 11:29)liberty Skrev: Jo,jo,jo I har alle ret på en måde. Men for mig er “fjæsen” og “vores forum” to helt forskellige ting. Det er jo helt frivilligt, hvor meget man vil involvere sig, hvor mange såkaldte “venner” man vil have, hvor meget man vil indvie disse “venner” i og hvor meget og hvor mange man vil følge og ikke mindst hvor mange grupper man melder sig til på “ Fjæsen”. Personligt glædes jeg over at følge venner jeg holder af. Erik kom med på facebook fordi, der var så mange artikler, som henviste til stedet. Derudover bruger han det aldrig, går aldrig ind og læser “om venner”, eller skriver indlæg. “Vores forum” bruger/brugte jeg på en helt anden måde, det handler for mig om camping og hvad det altsammen medfører (bruger ikke “fjæsen” til det), derfor kan jeg godt savne alt det, der engang var her. Går jævnlig ind og ser, at der som oftes igen, ikke er noget nyt. Ærgerligt.

Liberty.
Nu skriver jeg ikke at, folk skal undlade at, benytte FB. Slet ikke.
Det jeg bare skriver er, at som opslagsværk er det helt umuligt og derfor skal man nok passe på dette og lign fora. Det er som den lille købmand ude på landet. De forsvinder hvis man ikke handler hos dem og så er der kun tilbage at, suse til de store centre for at handle.
Det samme med disse fora.
Hvis vi ikke passer på er de bare pist væk.

At jeg så ikke har behovet for at læse hvad venner og venners venner bedriver, er en anden sag, men mange af de sider jeg har besøgt på FB, har været meget moi, moi, moi.  Genert

SORRY FOR MIT lille ØF

[Billede: zy6ptt.jpg]

RE: Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - liberty - 04-02-2018

Per, du må øffe alt det du vil (uden “sorry”), For jeg kan sagtens følge dig. Derfor skriver jeg også, at FB og dette forum ikke er det samme for mig. Det er så trist, at vi ikke bruger “vores forum” noget mere.
Faktisk hyggeligt at drøfte dette emne med dig her.
Ha` det godt og hils “hjemmestyret”.
Forresten, så har vi haft stor glæde af jeres undervisning med hensyn til at pakke luftteltet sammen, så tak for det.

RE: Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - Ole Juel-Nielsen - 05-02-2018

Så enig med jer, et Forum bliver jo betydelig mere et opslagsværk, og selvfølgelig bliver mængden af indlæg derfor også mindre.
Og snart må der jo også her komme noget om TT, så vi der desværre ikke kunne være med sidste år kan få lov til at melde os til, for i år slipper I ikke for os. Griner bredt Griner bredt Griner bredt

RE: Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - Per Jørgensen - 05-02-2018

(04-02-2018, 20:49)liberty Skrev: Per, du må øffe alt det du vil (uden “sorry”),

Jeg vil derfor øffe videre i vanlig stil og det er godt at, I lærte det med "gummiteltet" øhhh...LUFTELTET. Rækker tunge

RE: Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - Lars - 05-02-2018

Åhh hvor er det skønt, vi er næsten tilbage i den gamle gænge igen  Smiler Smiler Smiler - så gutter og gutterinder, i øffer bare videre  Rækker tunge Rækker tunge

Tanker omkring de gode fora og FB. (Fjæsen) mig. mig, mig... - skpedersen - 08-02-2018

Og så findes der jo en app til telefonen der gør det muligt at skrive indlæg direkte.
Dette indlæg er skrevet fra en telefonapp der hedder Tapatalk.
Så kan man stadig, når man er væk fra computeren, følge debatten