Forfatter Emne: solpaneler  (Læst 975 gange)

Offline Henriette Knudsen

• Camping freak
    • Vis profil
solpaneler
« Dato: 03-09-2010 10:30:28 »
Hejsa

jeg kigget lidt på solpaneler og jeg kan lige så godt sige det jeg er ikke lige frem en ørn til det her med strøm og amp.

Jeg ved godt at størrelsen af solpanelet afhænger af for bruget men det er skisme svært at vide hvor meget man forbruger.

når jeg så ser et solpanel som yder 0,275 mAh så tænker jeg er det lidt eller meget er det nok eller er det kun til at lade en mobil  :o

Er der en eller anden form for mindste ydelse man bør gå efter ?
Nogle der kan hjælpe mig lidt med hvad pokker det er jeg skal kigge efter ?
Det ikke så meget mærker mere yde evne.

Knus Henriette.
Kia Magentis 2,o Aut Adria Classica 663 uk Vision 2007 ;D

Offline Leon

• Camping freak
  • Jeg diskuterer ikke med folk der bruger argumenter
    • Vis profil
Sv: solpaneler
« Svar #1 Dato: 03-09-2010 13:05:02 »
Du skal have fat i Ole udenlandsdansker, han er et strømorakel.

Renault Megane Stc. 1.6 16V 110 HK med Hobby 430 TK De Luxe 1991 på krogen.

Offline Ole JN

• Camping freak
  • "Udenlandsdanskeren"
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 03-09-2010 17:27:40 »
Det er godt med dig Leon, men selv om jeg har støm i årene må jeg indrømme jeg ikke er fan af solceller, i det mindste de forskellige hobby set der findes til campingvogn. Priserne er helt ude af tur i forhold til andre muligheder, så som at forsyne sin cv med ordentlige batterier og så eventuelt tanke dem op når man er i nærheden af en stikkontakt eller når man alligevel kører med cv'en.
Mvh.
Ole JN

Audi A6 - Fendt Topas 550 TG med Omnistor 5800 markise

• Camping freak
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 03-09-2010 17:41:58 »
Det er godt med dig Leon, men selv om jeg har støm i årene må jeg indrømme jeg ikke er fan af solceller, i det mindste de forskellige hobby set der findes til campingvogn. Priserne er helt ude af tur i forhold til andre muligheder, så som at forsyne sin cv med ordentlige batterier og så eventuelt tanke dem op når man er i nærheden af en stikkontakt eller når man alligevel kører med cv'en.

Hejsa

Jamen Ole batterier de vejer og vi har i forvejen >Host< næsten ingen overvægt  8) ;)

Vi skal kun bruge solceller når vi ikke kan få strøm og vi har da indtil nu klaret os med batteriet meen vi var tæt på at løbe tør sidste år i nov mrd hvor fyret jo køre en del mere da vi kørte hjem efter en weekend uden strøm stod der low batteri på panelet og vi havde ikke set fjernsyn.
Jeg ville gerne have lidt mere power og TÆNKER derfor lidt i solcelle (som heller ikke skal monteres på cv)
Men i år har vi selvfølgelig skifet alle pærene i cv ud med LED pære og det kommer også til at spare en hel del på batteriet.

Knus Henriette.

Offline Leon

• Camping freak
  • Jeg diskuterer ikke med folk der bruger argumenter
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 03-09-2010 22:49:32 »
Måske et batteri med støre kapacitet? :-\

Renault Megane Stc. 1.6 16V 110 HK med Hobby 430 TK De Luxe 1991 på krogen.

• Camping freak
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 04-09-2010 06:59:23 »
Måske et batteri med støre kapacitet? :-\

Vægt og plads Leon  ;)
i kristi himmelfart havde vi et ekstra batteri tilsluttet og vi klarede os fint i 4 dage men det er r.. tungt at have med !!!
Jeg syntes det ville være nemmer at lade lidt på det vi har en sol celle vejer ikke helt så meget  ;)

Knus Henriette.

Offline Ole JN

• Camping freak
  • "Udenlandsdanskeren"
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 04-09-2010 08:24:35 »
http://www.bw-sports-loisirs.ch/shop-hindelbank/index.php?main_page=product_info&cPath=38_76&products_id=6153
Her et eksempel på det mindste panel vores lokale campingvognsforhandler tilbyder og det koster over 4000 kr. Mindre end en max. ydelse 75 W som jo kun er tilstede når der er solen skinner rigtig ind på panelet, altså i den rigtige vinkel på panelet, synes jeg er en hamper pris. Vægten er ikke angivet men jeg tror et større batteri ikke vejer mere. Og batteri skal man jo have i forbindelse med solceller.
Mvh.
Ole JN

Audi A6 - Fendt Topas 550 TG med Omnistor 5800 markise

• Camping freak
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 05-09-2010 09:42:51 »
Hejsa

er det watt man går efter ikke amp ?

Jeg kan se det du henviser til er 75 w så er dte jeg har kigget efter alt for småt jeg har kigget på 6 w og 4000 kr er lige lovligt meget til det behov vi vil have for at ligge uden strøm det kan jeg godt se man akn købe et par batterieer for de penge og have med i bilen så slutte dem til efterhåden som man slipper op for strøm eller sammen med med det eksisterende batteri.

Havde luret lidt på Etomer men der er meget delte meninger om hvor godt det virker.

Nå men jeg drømmer videre om sol strøm  ;) eller bare om sol  ;D

Knus Henriette.

Offline Claus Nielsen

• Ny Bruger
  • *
  • Kia Carnival aut. & Cabby 700 F3.
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 05-09-2010 12:40:32 »
Hej Henriette.
De skal snakke med Anders og Sven som også var med til at lave energispare stævnet i dck, de ved hvad de snakker om og hvad der virker af solceller, batterier osv.
Jeg har selv et Solara panel på min cv, og det virker fint.
Prøv også at spørg din Far, han har jo også sådan noget på cv'en.

Mvh Claus