Forfatter Emne: Vi drømmer om en autocamper!  (Læst 1997 gange)

Offline Bent-L

• Erfaren Campist
  • **
  • Ham der altid skal slå græsplænen derhjemme !!!
    • Vis profil
    • www.123hjemmeside.dk/Bent-L
Sv: Vi drømmer om en autocamper!
« Svar #15 Dato: 09-08-2010 13:43:15 »
 8) ØHH Lise , har du drukket af natpotten ???  :-* :-* Du skriver "vest" for storebælt, og så nævner du Vordingborg og Bornholm. Da jeg havde geografi i skolen (selv om det er mange år siden) befandt disse 2 lokaliteter sig øst for storebælt.  ;D ;D
Kører Hyundai SWCDi30 med Knauss 500 FU på krogen
Garmin nüvi760 og Ulla ved siden af med kortet

Offline Lise

• Camping freak
  • Safarimafiaboss
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 09-08-2010 13:48:38 »
Hov, for Søren, det bliver rettet. I min verden er Danmark jo alt, der er vest for Storebælt. For øvrigt er det lige så maaange eller flere år siden, jeg gik i skole og havde geografi. Man kan også rejse mod vest for at komme til Sjælland, men det godt nok en omvej. ;)

På grund af min glemsomhed, og fordi familien har mobbet mig med min gammeldags kortbog - Strassenatlas Europa - har jeg for nylig købt en gps (også lidt, fordi den var på tilbud - man er vel jyde), men den fortæller da ikke, at Sjælland ligger mod øst, men siger bare "Beregner ny rute", når jeg ikke er enig med den. ;)

Hilsen

Lise
« Senest Redigeret: 09-08-2010 13:55:19 af Lise »
Lise - Seat Ibiza - cv: Paul & Paula, kaldet Pegasus. GPS: Strassen Atlas, Europa. Mover: Bakgearet eller hjælpsomme campister.

Offline Lars Vinge

• Administrator
  • Camping Guru
  • Campistlærling Pruttøndetømmer instruktør :o)
    • Vis profil
    • Karin & Lars Vinge
« Svar #17 Dato: 09-08-2010 18:13:01 »
Hej Helle

Hvad vej vender du krogene på stængerne du sætter i de omtalte "gummiringe" ???, jeg kan fortælle dig at de skal sidde lidt specielt, de skal nemlig vende med åbningen opad, ellers smutter de ud, og du skal ikke være nervøs over om de laver hul, det gør de ikke.

Sådan er det i hvert fald i vores total afskylige Isabella fortelt  :D ;)
Hygge og hejsa
Lars

Web: http://www.sundorf.dk LED til næsten alle formål: http://shop.sundorf.dk

Offline Karin

• Camping freak
  • Sheriff'en
    • Vis profil
    • Karin & Lars Vinges website
« Svar #18 Dato: 09-08-2010 18:19:37 »
Lise: Hold da op, nu er du godt nok blevet teknisk, med sådan en gps'er  ;D

Helle: Syntes også det lyder som en fin ide, at få en mere med i Safari klubben  :D  Men som du jo kan læse, så har sådan nogle små polske plastik kasser jo navne, så er lidt nysgerrig for at høre, hvad vores nye medlem hedder  ::) ;) :D
Glæder mig til at se nogle billeder af den.
Karin

Kabe Ametist XL - Volvo V70 2,4 - Safari 280 årg.1983 kaldet "Luxus Tøsen" med movermodel Lars.  www.sundorf.dk LED til næsten alle formål: http://shop.sundorf.dk

Offline Lars Vinge

• Administrator
  • Camping Guru
  • Campistlærling Pruttøndetømmer instruktør :o)
    • Vis profil
    • Karin & Lars Vinge
« Svar #19 Dato: 09-08-2010 18:21:37 »
PS: Helle du kan se vores afskylige fortelt her http://www.sundorf.dk/safari_280luxustssen.html kig nederst på siden  :D ;)
Hygge og hejsa
Lars

Web: http://www.sundorf.dk LED til næsten alle formål: http://shop.sundorf.dk

Offline Helle

• Erfaren Campist
  • **
    • Vis profil
    • Havanese-Silk
« Svar #20 Dato: 09-08-2010 22:43:58 »

Hej Karin.

Vores Safari er ikke nået at blive døbt. Her i huset er det mig der går op i det med camping og de andre (faktisk hele familien) tror ikke på mit projekt, før der er gået et pænt stykke tid, da jeg har for vane, at sælge næsten inden vi får det prøvet.
Så vi tør slet ikke døbe endnu.
Men uden at jeg har offentligt gjort det i familien, så tør jeg godt røbe, at jeg er fint tilfreds med hende. Hun kunne godt være kønnere, men det kender vi jo!
Vi har lige hentet hende i Mønsted i dag, hun var ude og blive gas tjekket- alt ok:-)
Så hende beholder vi:-) Hun er så dejlig nem, men det er alle de gamle damer jo....
Går lige og overvejer om hun skal ind og stå her til vinter eller det er fint nok udendørs. Vi skal 4 dage til Tyskland til vinter, så det bliver spændende om vi kan holde varmen. Har I prøvet en vinter overnatning i Safarien?

Lars! Jeres fortelt er magen til det jeg havde til min første Safari. Ikke særlig kønt men ganske funktionelt.
Jeg tror vi vendte stængerne forkert, men vil da lige vende dem rigtig næste gang og se om det så fungere.

Kan se på jeres hjemmeside at I har været i Tyskland i sommerferien....Måske det var jer vi kom om ved i Tyskland i uge 29, da vi var på vej til Hansa Park!? Der kom ihverttilfælde rullende en plastic kasse ovre på den anden side af motorvejen..

Hej fra Helle

Offline Ham38

• Ny Bruger
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 01-09-2010 21:51:06 »
Jeg tror der er stor forskel på den måde campister med c-vogne og autocamper turister tager på ferie på.

Eks. Vi kører begge fra A til B
C-vognen direkte til B. Ud med fortelt, mm.
På ture ud derfra i personbilen.

Autocamper kører også fra A til B, med den forskel at vi stopper en masse gange undervejs og ser forskelligt på vejen til B.
Når vi er fremme ved B og evt skal være der nogle dage, tager vi cyklerne eller lejer en lille bil.
Vi kører så hjem før c-vognen men gør en del stop på vejen hjem

Vh
Carsten H
Pilote Explorateur Galaxy 830 LC

Offline Rom

• Erfaren Campist
  • **
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 20-09-2010 19:09:41 »
Det tror jeg ikke du kan sige så firkantet, Ham38, vi gør præcist som du beskriver, men kører med cv. Vi har slet ikke noget fortelt  :o
Vi har jo osse de facaliteter som du har i din ac så dem bruger vi da osse.
Hilsen
Rom
Skoda Octavia 1,9tdi 2003
Burstner holiday 5200 1992
Fuld rådighed over gaskassen,OG wc tanken

Offline Ham38

• Ny Bruger
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 21-09-2010 10:50:01 »
Hej Rom

Det var måske lidt "poppet" skrevet, men flertallet af Autocampere og campister ferierer som beskrevet :)

Vh

Carsten H
Pilote Explorateur Galaxy 830 LC

Offline Rom

• Erfaren Campist
  • **
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 21-09-2010 16:07:20 »
Måske, men jeg bryder mig ikke om at vi bliver delt op og skal passe ind i nogle "hjemmelavede kasser" Specielt med den polaricering jeg syntes der er i øjeblikket. :-[  Vi er vel alle campister og i bund og grund vil vi jo bare gerne have en go ferie eller hvad? :)
Hilsen
Rom
Skoda Octavia 1,9tdi 2003
Burstner holiday 5200 1992
Fuld rådighed over gaskassen,OG wc tanken